vi er Jakob og Amalie, to content creatorer og mad-influencere, der står bag det vegetariske mad-univers amaliesigrid. gennem content creation til vores samarbejdspartnere, til influentsamarbejder og til vores egne kanaler, formidler vi alt fra vegetariske råvarer, produkter og opskrifter til stemningsfulde historier om mad og madlavning.
gennem vores indhold bestræber vi os på at inspirere til vegetarisk madlavning gennem sanselig, inspirerende og informerende formidling og historefortælling. for os er mad minder, mad er samvær, mad er forbundethed, mad er universelt. vi tror på, at lave mad og at nyde mad sammen er en måde at forbinde os til hinanden, til os selv og til verden på.
fælles for det indhold, vi producerer - om det er content til vores samarbejdspartnere, til et influentsamarbejde eller til vores egne kanaler - er, at det tager afsæt i vores ønske om at rodfæste perceptionen af, at vegetarisk mad er enkelt, glædesfyldt og nydelsesfuldt. vi laver derfor vores indhold med afsæt i sanselighed, stemning, æstetik og kvalitet, for at indfange, informere og inspirere modtageren til at give sig i kast med det vegetariske køkken.
sanseligheden rykker vores indhold tættere på modtageren og skaber følelsen af åbenhed, relaterbarhed og nærvær. det kan derfor være med til at nedbryde perceptive og følelsesmæssige barrierer, fordi sanseligheden skaber resonans, tilhør og tanker som: “åh, jeg kan næsten smage den bagte blomkål” eller “mhm, jeg kan dufte den gulerodstærte”.
sanselighed er uløseligt forbundet med stemning. stemningsfuldt indhold har en dragende effekt på modtageren og skaber en specifik oplevelse af ro, glæde og inspiration. det stemningsfulde indhold skaber en stærk følelsesmæssig forbindelse og fører til øget tillid og engagement.
ligesom sanselighed og stemning, løfter æstetikken modtagerens sind og sanser og skaber positive følelser, der giver det bedste grundlag for inspiration og fascination. kontinuerligheden og differentieringen i vores æstetiske greb gør vores indhold let genkendeligt, attraktivt og fanger modtagerens opmærksomhed. det skaber en tryghed og lyst til at involvere sig med vores content, opskrifter og koncepter - hvad end det figurerer på vores eller vores samarbejdspartneres kanaler.
kvalitet danner rammen om de andre tre principper og sikrer vores ambition om, at det indhold vi producerer og de budskaber vi formidler skal indfange og skabe værdi for modtageren. kvalitet manifesterer sig gennem hele vores formsprog; både i måden hvorpå vi producerer og formidler indhold og i selve indholdets udtryk. vores indhold er både værdiskabende, relevant og substantielt og vi lægger en dyd i at give en følelse hos modtageren af at lave, nyde og servere vegetarisk mad er en tilgængelig luksus, der er enhver forundt.